Ballantine Books (25/06/2019)
Lucille Howard is getting on in years, but she stays busy. Thanks to the inspiration of her dearly departed friend Arthur Truluv, she has begun to teach baking classes, sharing the secrets to her delicious classic Southern yellow cake, the perfect pinwheel cookies, and other sweet essentials. Her classes have become so popular that she’s hired Iris, a new resident of Mason, Missouri, as an assistant. Iris doesn’t know how to bake but she needs to keep her mind off a... >Voir plus
Que lire après Night of Miracles: A NovelVoir plus
L'auteure de ce roman a une belle plume. Elle raconte les histoires de vie touchantes de plusieurs personnages d'âges variés ayant chacun son propre vécu et ses aspirations. Je ne sais pas si c'est un manque de concentration ou, par moments, d'intérêt, mais j'ai dû me faire une liste pour me rappeler à quel personnage l'auteure faisait référence tout au long de ma lecture. Bien que ce soit une histoire actuelle, j'avoue que lorsqu'un personnage mentionne arriver à l'hôpital et que la salle d'Urgence est vide, j'ai eu l'impression de basculer dans la science-fiction.

(…) I’ll tell you what’s old, and this is the God’s truth. You ready? Here it is: ninety-three. That’s it. You hit ninety-three, and you’re old. And that’s when you can start smoking. ‘Cause it ain’t going to kill you before you’re dead anyway.
(…) My dad says real love is when the other person is your best friend and you shouldn’t have to work hard around them, it should be, like, more natural, and you just want to be with them even if you’re not doing anything.
"(…) Don’t get mad, but you look sick.”
“I didn’t sleep well, that’s all. You see if, when you get old, YOU don’t look like a cotton sheet left too long in the dryer when you don’t sleep well."
Oh, pooh, that’s nothing. I used to walk to school in THREE feet of snow!”
Lincoln smiles. “That’s such a stereotype.”
As ever, Lucille is impressed at Lincoln’s vocabulary. In some ways, kids today seem so much smarter. But they can’t add in their heads anymore. (…) They rely on their phones for everything, even socializing.
It’s good for you to be a bit uncomfortable from time to time, especially if you’re only a few steps away from relief. People forget about the value of adversity.