ISBN : 086819722X
Éditeur : Currency Press (01/01/2003)

When George Hobbes—scientific genius­—dies, his widow, Meridee, hosts a lunch for three friends. The four women have known each other since their youth but their lives have gone in divergent directions. As secrets unravel through their reminiscences, George’s influential theories of evolution based on ‘deadly’ competition begin to have an uncanny resonance and Meridee’s genteel Blue Mountains idyll dissolves into a battleground. Alma De Groen’s new play takes a shar... >Voir plus

Video de Alma De Groen (1) Voir plusAjouter une vidéo
Vidéo de Alma De Groen
Don't Look Away and Theatre Works present: "The Rivers of China" by Alma de Groen.
"When I wake up, will I be myself again?"
Melbourne, 2015. A tragic accident. A man awakes in a hospital bed. His entire body bandaged. A transformation has occurred.
New Zealand, 1920. Katherine Mansfield, an accomplished young writer - ‘Brilliant’ literary critics call her. ‘The first short-story writer of genius who has appeared this century.’ Seeking treatment from her debilitating tuberculosis, she travels to Paris, putting her faith in notorious healer Georgei Gurdjieff.
“You are Katherine Mansfield. Famous lady writer. This a big problem. But haida, we fix.”
Alma De Groen’s 'The Rivers of China' is a thrilling exploration of sexuality, identity and gender politics. Directed by Phil Rouse of 'Don’t Look Away' – the acclaimed young theatre company ‘reviving classic Australian plays with bravado and bravura’ (The Australian).
Date: 20 May 2015 - 30 May 2015
autres livres classés : Darwinisme socialVoir plus

Lecteurs (1) Voir plus

Quiz Spécial Elections Européennes

Dans son roman le plus connu, il a chanté les louanges d'un marin du Yank-Tse-Kiang et d'un admirateur de Manolete dans une Normandie rétive à l'exotisme. Son Europe est celle de la Guerre dont il dira avec son humour piquant "La guerre est perdue, ce qui n’est pas grave, car vous me direz : une de perdue, dix de retrouvées" Dans son roman L'Europe Buissonière, il nous livre une galerie de portraits toujours d'actualité, hélas ! Heureusement l'humour nous en sauve.

Jacques Lanzmann
Paul Nizan
Marcel Aymé
Antoine Blondin

Thèmes : europe , europe de l'est , Europe de l'Ouest , europe centrale , europe du nord , Europe du Sud , Européens , europe médiévaleCréer un quiz sur ce livre