EAN : 978B009XQH2EO
Fab Press (24/04/2008)
4.5/5   2 notes
A Super-Bad Blast from the Past!
Dazzling, highly stylized, excessively violent and brimming with sex, blaxploitation films enjoyed a brief but memorable period in motion picture history. Never before - and never since - have so many African American performers been featured in films, not in bit parts, but in name-above-the-title starring roles.

Twenty five years after they first thrilled audiences the body of films known as blaxploitation are ... >Voir plus
Que lire après Blaxploitation cinemaVoir plus
Ce livre c'est simple : c'est la bible du genre, il n'y a pas mieux comme référence en la matière sur ce sous genre peu connu du cinéma en général et souvent décrié, en plus de faire parler les principaux esthètes du genre, l'auteur n'hésites pas à brasser tous les films, des plus connu, (Shaft, Foxy Brown...) aux plus anecdotique (Gant d'Acier, Black Samouraï), voire improbable (Blackenstein, Black Gestapo !), ce livre incontournable devrait avoir sa place parmis les grands livre de cinéma