Éditeur : Allia (26/10/2001)

Note moyenne : 4.15/5 (sur 10 notes)
More than 20 years after its initial publication,Mystery Trainremains one of the smartest, most provocative books ever written about rock-and-roll. Marcus puts his subjects--which include Robert Johnson, Elvis Presley, The Band, Randy Newman, and Sly Stone--into their proper context, which is the culture-at-large. He makes you understand why these musiciansmatter, and what they've contributed to the American imagination. In his introduction, Marcus confesses that he... >Voir plus

david12
  04 novembre 2014
indispensable a la compréhension de la musique americaine.
PsychikFabPsychikFab   03 mars 2018
Défiant sa copine dans "Baby, let's play house" (tel Dylan invectivant l'héroïne de "Like a rolling stone" ou Jagger observant les bourgeoises de "19th nervous breakdown"), Elvis chantait avec un profond mépris pour le monde qui l'avait toujours exclu.
Videos de Greil Marcus (13) Voir plusAjouter une vidéo
Vidéo de Greil Marcus
Le 1er décembre 2018, Greil Marcus était au Nouveau Théâtre de Montreuil pour une performance autour de ?Lipstick Traces?, à l'occasion des Rencontres Internationales de Théâtre musical.
Dans la catégorie : RockVoir plus
>Généralités sur la musique>Reggae (Musique)>Rock (61)