Fonds Mercator (10/10/2019)
Keith Haring (1958 -1990) is widely recognised for his colourful paintings, drawings, sculptures and murals. Haring exploded onto the early 1980s New York art scene with his vivid graffiti-inspired drawings, many of which found exposure in the public realm, such as the Times Square billboard broadcast of his famous Radiant Child in 1982. Haring's instantly recognisable `cartoon-like' imagery not only drew on the iconography of contemporary pop and club culture but a... >Voir plus
Que lire après Keith HaringVoir plus
Cette monographie sur Keith Haring a été éditée à l'occasion d'une exposition au Palais des Beaux Arts de Bruxelles (suite à la Tate Liverpool).
Les travaux de Keith Haring tant "traditionnels" que des oeuvres de street art permettent de connaître et reconnaître son graphisme caractéristique.
Keith Haring a été un ami de Jean-Michel Basquiat et Andy Warhol a l'époque du Sida à New York, dont il succombe à 31 ans.