EAN : 9780743200028
TOUCHSTONE (26/06/2007)

Note moyenne : /5 (sur 0 notes)
Tomorrow to Be Brave Susan Travers dreamed of an adventurous life, but had little chance of it until the Second World War destroyed her cafe society world and freed her from the bonds of her privileged but stifling upbringing. Leaving her peripatetic, party-girl lifestyle behind her, she drank a last cocktail at her friend Gladys's chateau, locked the door behind her and walked into history. Here for the first time, t... Full description
Que lire après Tomorrow to Be BraveVoir plus

Video de Susan Travers (1) Voir plusAjouter une vidéo
Vidéo de Susan Travers
Femmes combattantes : sept héroïnes de notre histoire Marie-Laure Buisson Presses de la Cité
Sept destins de femmes militaires engagées dans des conflits, de la Seconde Guerre mondiale au XXIe siècle, afin de mettre en exergue le courage féminin : Susan Travers, pilote durant la bataille de Bir Hakeim, Lily Litviak qui a vécu le siège de Stalingrad, Noor Inayat Khan, recrutée par le service d'espionnage anglais, entre autres. ©Electre