Gollancz (08/06/2023)
When retired FBI Agent Patrick Henderson calls in an 'X-Ray Sierra India' incident, the operator doesn't understand. He tells them to pass it up the chain till someone does.

That person is FBI Special Agent Kimberley Reynolds. Leaving Quantico for snowbound Northern Wisconsin, she finds that a tornado has flattened half the town - and there's no sign of Henderson.

Things soon go from weird to worse, as neighbours report unsettling sight... >Voir plus
Que lire après Winter's GiftsVoir plus
Dans l'univers de Rivers of London, aux côtés des différents romans et des BD (que je n'ai pas encore lues), Ben Aaronovitch utilise le format de la nouvelle ou de la novella pour s'intéresser à des personnages annexes. C'est le cas avec Winter's Gifts qui s'intéresse à l'homologue américaine de Peter Grant, Kimberley Reynolds du FBI. Quand son unité reçoit un appel d'un ancien agent, elle est dépêchée dans un petit village au nord du Wisconsin et s'y retrouve bloquée en pleine tempête de neige alors que des fantômes du passé colonial ressurgissent. S'en suit une histoire d'horreur folklorique en huis clos (de la taille d'une ville) extrêmement classique pour qui aime les films de genre. Et plutôt solide, même si elle n'est pas exempte de clichés européens sur l'histoire américaine et la passion du pays pour les armes. Kimberley n'est pas mon personnage favori dans les seconds rôles de cet univers, donc j'ai moins accroché à son histoire. Mais j'ai néanmoins passé un moment très plaisant. Et surtout rafraîchissant.
Lien : https://www.outrelivres.fr/d..

Videos de Ben Aaronovitch (5) Voir plusAjouter une vidéo
Vidéo de Ben Aaronovitch
Introducing The Last Smile in Sunder City, a brilliantly voiced fantasy for fans of Ben Aaronovitch, Rotherweird or Terry Pratchett's Discworld, and the debut novel from actor Luke Arnold - known for his lead role in Black Sails.
I'm Fetch Phillips, just like it says on the window. There are a few things you should know before you hire me:
1. Sobriety costs extra.
2. My services are confidential - the cops can never make me talk.
3. I don't work for humans.
It's nothing personal - I'm human myself. But after what happened, Humans don't need my help. Not like every other creature who had the magic ripped out of them when the Coda came...
I just want one real case. One chance to do something good.
Because it's my fault the magic is never coming back.
Livres les plus populaires de la semaine Voir plus