New Burlington Books (01/01/2011)
3.5/5   1 notes
This book contains a collection of beautiful patchwork and appliqué designs, including traditional favourites and brand new ideas, arranged into stylishly themed chapters.

The little quilt blocks have been specially designed to work at smaller sizes - perfect for making quilted projects like little bags, cushions and potholders that will add plenty of variety and interest to even the smallest space.
Que lire après 130 Mini Quilt BlocksVoir plus
Susan Briscoe a crée ce livre de mini blocs (des carrés entre 3 et 5 inches, soit entre 7,6 et 12,7 cm de côté) pour les quilteuses modernes, qui n'ont pas le temps de se consacrer à des ouvrages de grande dimension tels des couvre-lits, mais aiment réaliser des petits objets pratiques, tels des broches ou des sacs à main. Les carrés sont répartis en dix sections, depuis les motifs traditionnels américains comme la cabane de rondins (log cabin) ou les motifs amish utilisant des tissus unis; des motifs japonisans ou inspirés des traditions anglaises du XVIIIème siècle avec des tissus à petites fleurs dans des tons pastels.

Traditional patchwork quilts are objects of great beauty, but take considerable time to make. Today's quilter enjoys tackling smaller projects, such as tote bags, wall hangings, pillows and other home and personal accesories.