(01/08/2014)
A Canada goose named Bernie gets lost in migration on his way back to Canada. Bernie involuntarily travels over the Atlantic Ocean, then willingly through England in quest of his soul mate. Meeting colourful bird characters along the way, Bernie eventually meets the love of his life in Thorpeness, Suffolk.

Maintenant disponible en version numérique. / Now available in an eBook format.

http://www.lulu.com/shop/manon-corriveau-côté/berni... >Voir plus
Que lire après Bernie's Quest: A Feathery TaleVoir plus
Laissez-vous séduire par ce roman qui raconte une belle histoire d'amour inspirée par un voyage mémorable.

At nearly two years old, the incorrigibly romantic young Canada goose had many opportunites to choose a suitable mate. But Bernie believed in love at first sight. And no matter how nice, healthy or courageous they were, none of the lady geese made his heart pound and his knees weak.
She was afraid that a bird who took only seconds to fall in love could fall out of it twice as fast.
"It shames me to say this, my friend," Bernie admitted, "but I am a bit challenged when it comes to directions."
Dikkop rolled his eyes skyward. That bird could read the stars like humans read a clock.
Who would have thought that I could learn about my own country by travelling abroad?

Lire un extrait