ArtUbuntu (01/01/2022)
4.5/5   1 notes
This collection compiles essays and artists' profiles, conversations and artworks that shape the content of "Of Souls, Ascents & Stillness".

It features 31 singular Nigerian Contemporary Artists practising in Abuja, Nigeria federal capital, whose utmost passion is to express themselves through painting.
Que lire après Of Souls, Ascents & Stillness - Nigerian Contempory Artists in AbujaVoir plus
Une bien belle découverte de la capitale administrative du Nigeria à travers une infime partie de sa richesse artistique : quelques jeunes peintres présentent leurs oeuvres et expliquent leurs motivations et techniques.

Une trentaine d'artistes sont présentés et trois ou quatre de leurs oeuvres les plus représentatives.

Abuja, Nigeria's placid federal Capital, is well-established as an African diplomatic hub. Yet the name Abuja does not immediately conjure up images of a thriving African Centre of Art such as Dakar, Johannesburg or Lagos. Still, Abuja is gradually creating serendipity, incepting and forging a bright and eloquent Art scene.