Lonely Planet Publications Pty Ltd (01/01/2000)
Island-hop Indonesia - the ultimate adventure. Explore cobalt-blue volcanic lakes, steaming rainforests and dreamlike coral reefs. Immerse yourself in the archipelago's unique spectrum of cultures. Experience it all with this indispensable guide.
Que lire après Lonely Planet IndonesiaVoir plus
Le guide Lonely Planet Indonesia est vraiment le plus complet et le plus détaillé sur l'Indonésie. Une bonne introduction sur l'histoire, la géographie, le climat, l'écologie, la faune et la flore, la politique, l'économie, les populations, les arts, la société et les religions, à lire impérativement avant le départ, avant de donner les indispensables conseils aux visiteurs (itinéraires, livres, ... y compris des conseils pour les personnes handicapées ou les femmes voyageant seules). Vient ensuite une description des îles principales et des principales lieux d'intérêt touristique, qu'on soit intéressé par l'art, la nature ou le sport.

On arrival at Denpassar, it pays to carry a small amount of Indonesian rupiah as officials sometimes attempt to charge a 'surfboard tax' (import duty) for bringing two or more boards into the country - try to refuse to pay.
Dreams of an Indonesian surf adventure often include fantasies of idyllic palm-lined beaches, small bamboo bungalows and perfect barrels peeling around an untouched coral reef. Dreams of a surfing nirvana can come true but just like anywhere else, Indonesia is subject to flat spells, onshore winds and, with every new season, more surfers.
It is impossible to see all of Indonesia in the 60 days allowed by a tourist pass, if not in al lifetime.
Indonesian textiles come in a dazzling variety of fabrics, materials, techniques, colours and motifs.