Cet ouvrage est une mine d'or. Je pense qu'il peut être passionnant pour un lecteur qui ne souhaiterait pas écrire lui-même, en particulier grâce à des témoignages d'auteurs passionnants, une présentation très plaisante et l'occasion, pour celles et ceux que ça intéresse, de découvrir un peu de l'envers du décor, la "fabrique de saucisses" qui mène à l'écriture d'un roman de genre. Pour les jeunes auteurs, le Wonderbook est un compagnon indispensable, qui permet d'éviter bien des pièges.
Commenter  J’apprécie         20
Bref, du très très beau boulot sur tous les plans et de la première à la dernière page, online ou pas !
Lire la critique sur le site : Elbakin.net
Scene time blossoms within the reader, triggered by your level of control over your material. A fistfight (wingfight?) between our friend the talking penguin (let’s call him Fred) and his nemesis Danger Duck might play out in seconds in real, objective time but seem to take long, fascinating minutes in the context of your story, as you draw out every detail of every slapping blow and every bead of feather-sweat knocked off in the process. You might slow things down even further by opening up the fight scene to show us a glimpse of Fred’s first wingfight as a chick. Or, sped up, the scene might be dismissed in a couple of lines, depending on your purpose in telling us about the fight. Perhaps it’s the aftermath you need the reader to fully understand. The important thing is that, in going back over your first draft, you know what you wanted to accomplish.
ANNIHILATION (2018) Bande Annonce VF