Citations sur Shadowscent, tome 1 : Le parfum de l'ombre (40)

Le jour s'étire avec une lenteur plus irritante qu'une paire de bottes neuves.
- Vous pourriez vous exprimer clairement, pour une fois ?
- Les mots ne sont jamais simples.
[...]
- Toutefois, poursuit-elle, je crois en Asmudtag, et il insuffle de l'équilibre en toute chose. Les ombres naissent de la lumière. Chaque mal doit posséder un remède.
C'est drôle comme les gens qui s'en sont sortis répugnent à appeler la servitude par son véritable nom : l'esclavage.
J'adore notre village, mais ici, faire des choses à votre façon signifie que vous vous êtes égaré en chemin.
Lorsque vous craignez de perdre une chose, vous saisissez toutes les occasions de la savourer.
"Are you trying to make me blush?"
She winks. "Trying would imply it hadn't worked."
When rain seeps into stone for turn upon turn, it can cause fractures where no eye can see, so that it's a shock when it finally crumbles.
But the thing is : nobody wins a war. Some people survive it, that's all.
"I didn't always live in the palace. There was a time, turns ago, when I didn't know where my next meal would come from, or if I'd survive to find out. Nisai saved me from that."
Huh. So this is as much loyalty as duty. Father always told me to remember the difference between the two - one is earned, the other is demanded.
"There are other sources of strength than a blade. Hope. Empathy. Compassion. Love. Kindness." He counts off the words on one hand.
"Are you trying to make me bring up my breakfast?"