Dover Publications Inc. (07/10/1991)
In his unconventional verse, Walt Whitman spoke in a powerful, sensual, oratorical, and inspiring voice. His most famous work, Leaves of Grass, was a long-term project that the poet compared to the building of a cathedral or the slow growth of a tree. During his lifetime, from 1819 to 1892, it went through nine editions. Today it is regarded as a landmark of American literature.
This volume contains 24 poems from Leaves of Grass, offering a generous sampling ... >Voir plus
Que lire après Selected PoemsVoir plus

Videos de Walt Whitman (8) Voir plusAjouter une vidéo
Vidéo de Walt Whitman
Premier épisode de notre nouveau format vidéo : DANS LES PAGES... de François Busnel !
Partez à la découverte des livres marquants dans sa carrière de journaliste, d'écrivain et de réalisateur. Au programme :
"Betty" de Tiffany McDaniel@EditionsGallmeister "Crossroads" de Jonathan Franzen @editionsdelolivier9469 "Les saisons de la nuit" de Colum McCann @universpoche "Water Music" de T. C. Boyle @editionsphebuslibretto2994 "La chorale des maitres bouchers" de Louise Erdrich @VideoAlbinMichel "Feuilles d'Herbe" de Walt Whitman @lesbelleslettres7227
Réalisation, montage et prise de son : Arthur Scanu Mastering : Antoine Daviaud
Merci @lagrandelibrairieet Ines de la Motte Saint-Pierre !