humanitas (01/01/2012)
De mai bine de douăzeci de ani, istorici de toate vârstele şi coloraturile sunt dominaţi de obsesia comportamentului public al intelectualilor români în secolul XX. S-a scris mult, mai ales de la înălţimea prezidiului unui complet de judecată morală, adesea fără a se putea administra toate probele unui dosar încâlcit, dar şi fără înţelegerea deplină a naturii umane. Dacă nu sunt considera#... >Voir plus
Que lire après Capcanele istoriei. Elita intelectuală românească între 1930 şi 1950Voir plus
Je me permets de vous renvoyez à ma critique sur la version française Les Pièges de l'Histoire: L'élite intellectuelle roumaine (1930-1950), non sans oublier de saluer au passage le travail de la traductrice Laure Hinckel et d'inviter Les Belles Lettres (éditeur) à nous proposer de nouveaux titres au rayon Roumanie/Littérature roumaine.

Aşa trebuie să fie, odată ce o spune Camil Petrescu, intelectual cu acces direct la Absolut şi care are întotdeauna dreptate!