Mihai Neagu Basarab (Éditeur scientifique)
Editura Eminescu (01/01/1982)
Marta Trancu-Rainer (1875-1950) a fost prima femeie chirurg din România și medic obstetrician de seamă din prima jumătate a secolului al XX-lea. Tovarășă de viață a lui Iosif Francisc Rainer, cunoscut umanist și întemeietorul învătămîntului modern de anatomie din România, a trăit printre personalități de seamă ale culturii românești : Garabet Ibrăileanu, Ștefan Popescu, Dimitri... >Voir plus
Que lire après File de jurnalVoir plus
J'ai eu Bălăcescu à déjeuner. Je songeais au marché de Tîrgu-Frumos et à la fête patronale de Slănic. Je me suis réveillée à cinq heures et j'ai lu à voix haute. Vers sept heures, je me suis rendormie pour me réveiller en pleine forme à neuf heures. Qu'il est bon de ne pas rendre compte de l'heure du coucher, du réveil, ou des repas ! C'est bon de connaître le charme de la solitude. C'est très bien que deux mois par an les êtres chers puissent s'isoler. Il y a un besoin impérieux de ne se soucier de personne. L'isolement fait parfois un bien fou.

[La dejun am avut pe Bălăcescu. Mă gîndeam la iarmarocul de la Tîrgu-Frumos și hramul de la Slănic. M-am trezit la 5 și am citit cu glas tare. La 7 am readormit și m-am sculat la 9 bine odihnită. Ce bine e să nu dai socoteală cînd te culci, cînd te școli, cînd mănînci! E bine să cunoști le charme de la solitude. E foarte bine că două luni pe an cei care își sînt așa de scumpi să fie izolați. E o nevoie adîncă să nu mai ai grijă de nimeni. Izolarea uneori îți face un bine nespus.]
p. 157