Magda Rădăuță (Éditeur scientifique)Radu Paraschivescu (Préfacier, etc.)
humanitas (01/01/2017)
„În lunga sa istorie, începând cu satirele antice şi cu oratoria de tribună, pamfletul e, covârşitor, un discurs social al înfruntării: o probă a actualităţii, un denunţ al relei alcătuiri din lumea prezentului, un protest direct, public şi vehement. E născut din indignarea în faţa nedreptăţilor şi nu se dă înapoi de la nimic, riscând totul ca să le demaşte. Singur martor, #... >Voir plus
Que lire après „Îi urăsc, mă!“ O antologie a pamfletului. De la cronicarii munteni la Pamfil ȘeicaruVoir plus
Une anthologie du pamphlet roumain qui comprend des textes d'auteurs déjà connus ici comme Dimitrie Bolintineanu, Ion Heliade Rădulescu, Mihai Eminescu, Ion Luca Caragiale, Tudor Arghezi, N.D.Cocea, Ion Vinea, Eugen Lovinescu.
Un très bon choix qui fourmille de pépites de causticité pour profiter de la liberté d'expression retrouvée !

La liberté est fille des cieux, elle est le fruit de l'éternelle justice, elle est la volonté affranchie de l'homme sage de faire ce qui sert ses intérêts ainsi que ceux de son prochain et qui est porteur de vertu.
[Libertatea este fiică a cerului, este rod al vecinicei dreptăți, e voia cea slobodă a omului înțelept a face ceea ce este de folos lui și aproapelui și care poate să-i ducă cinste.]
(Ion Heliade Rădulescu, Scrisoare către cenzor, p. 106)