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408 pages
Weidenfeld & Nicolson (01/01/1986)
5/5   1 notes
Résumé :
This exhibition, organised by the Royal Academy of Arts in association with the Réunion des musées nationaux of France, celebrates the varied talents of the man who dominated the history of British painting in the latter part of the eighteenth century : the Academy's first President, Sir Joshua Reynolds.
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Critiques, Analyses et Avis (1) Ajouter une critique
Joshua Reynolds (1723-1792) est avec Thomas Gainsborough (1727-1788) l'un des portraitistes les plus célèbres de la seconde moitié du XVIIIème siècle en Grande-Bretagne. On lui a beaucoup reproché de son vivant de ne pas se consacrer à de grandes scènes mythologiques ou historiques. Au XVIIIème siècle, le portrait était considéré comme un genre mineur. La postérité lui reproche de ne pas assez avoir mis en avant le caractère et la psychologie de ses modèles, comme le fera Goya en Espagne. Mais, généralement, Reynolds ne connaissait pas personnellement les commanditaires de ses portraits, même s'il fut annobli par le roi George III et qu'il fut le premier président de la Royal Academy of Arts de Londres.
Un peintre à découvrir ou à redécouvrir lors d'une visite à Londres.
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Citations et extraits (2) Ajouter une citation
Sir Joshua Reynolds is remembered as a portraitist rather than a painter of heroic or poetic subjects, and modern critics tend to agree with Samuel Johnson who 'grieved' that his friend should 'transfer to heroes and to goddesses, to empty splendor and to airy fiction, that art, which is now employed in diffusing friendship, and renewing tenderness, in quickening the affections of the absent, and continuing the presence of dead'. This, however, is a partial, even a sentimental, characterization of Reynold's portraiture.
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Today it is conventional to praise portrait painters for their psychological penetration. But in most cases Reynolds had no prior knowledge of the character of his sitters.
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