Citations sur Oeuvres complètes (28)

Ignorance est mère de tous les maux(Livre 5èm)
incipit :

Beuveurs tresillustres, & vous Verolés tresprecieux (car à vous, non à autres, sont dédiés mes escriptz), Alcibiade on dialogue de Platon, intitulé Le Banquet, louant son précepteur Socrates, sans controverse prince des philosophes : entre autres paroles le dit estre semblable es Silenes.
Science sans conscience n'est que ruine de l'âme(Pantagruel)
Mais la jument de Gargantua vengea honestement tous les oultrages en ycelle perpetuées sus les bestes de son espèce, par un tour, duquel ne se doubtoient mie. Car soubdain qu'ilz feurent entrez en la dicte forest et que les freslons luy eurent livré l'assault, elle desguaina sa queue et si bien s'escarmouschant les esmouscha, qu'elle en abatyt tout le boys, à tords, à travers, decza, delà, par cy, par là, de lon, de large, dessuz, dessoubz abatoyt boys comme un fauscheur faict d'herbes. En sorte que depuis n'y eut ne boys ne freslons. Mais feut tout le pays reduict en campaigne. Quoy voyant Gargantua, y print plaisir bien grand, sans aultrement s'en vanter Et dist à ses gens : je trouve beau ce. Dont depuis appelle ce pays la Beauce.
Plus me plaist le son de la rusticque cornemuse, que les fredonnemens des lucz, rebecz, & violons auliques.
Le rire est le propre de l'homme.
Vrayement, vous ne fustes oncques de mauvaise pie couvéz, puisque estes de la benoiste Touraine !
Rien n'est si cher ne si précieux que le temps; employons-le à bonnes œuvres.
Du couraige, tant et plus ! Je ne entends couraige de brebis; je dis couraige de loup, asseurance de meurtrier. Et ne crains rien que les dangiers !
Il vault mieux pleurer moins, et boire dadvantaige !