Jonas Salzgeber (19/01/2019)
“How long are you going to wait before you demand the best for yourself?”
– Epictetus, Stoic philosopher

Where can you find joy? Gain strength? How should we face our fears? Deal with the death of a loved one? And what about those reoccurring depressing thoughts?

While traditional schooling doesn’t address such questions, it’s exactly what ancient schools of philosophy were all about: They taught you how to live. Even though thes... >Voir plus
Que lire après The Little Book of StoicismVoir plus
Livre en langue anglaise pour découvrir les principaux penseurs du stoïcisme ainsi que les principales idées et les différents concepts qui définissent ce courant de pensée. Remontant à l'antiquité gréco-romaine, ce courant philosophique compte aujourd'hui des adeptes comme l'auteur Ryan Holiday. Tout cela contribue à rendre les idées de Marc-Aurèle, Sénèque et Épictète accessibles. Un livre très utile pour développer ses connaissances et sa pratique du stoïcisme.