Penguin Workshop (04/12/2018)
4.75/5   2 notes
Born in the Mediterranean island of Corsica, Napoleon Bonaparte felt like an outsider once his family moved to France.
But he found his life's calling after graduating from military school. Napoleon went on to become a brilliant military strategist and the emperor of France.
In addition to greatly expanding the French empire, Napoleon also created many laws, which are still encoded in legal systems around the world.
Que lire après Who was Napoleon ?Voir plus
Quand les américains intègre une biographie pour les jeunes de quelqu'un comme Napoléon... ça mérite l'attention et le résultat est vraiment très bien.
De quoi encourager les plus jeunes à s'intéresser à L Histoire, ce qui n'est jamais une chose aisée et le tout en apprenant l'anglais.

Je valide et recommande !