Roza vânturilor este singura carte, dacă nu scrisă de Nae Ionescu – căci reprezintă o culegere de articole apărute cu alte ocazii, măcar singura carte cu numele său pe copertă a cărei apariție a fost, am putea spune, ”acceptată” de către Profesor. Restul tipăriturilor care îl au ca autor s-au născut din cursurile sale litografiate, adunate la un loc prin efortul foștilor săi studenț... >Voir plus
Que lire après Roza vânturilorVoir plus
Nae Ionescu fut un philosophe fort en vogue avant la seconde guerre mondiale. Il n'a rien publié de son vivant et Mircea Eliade a compilé ses cours et d'autres textes recueillis dans cet article. On comprend assez mal aujourd'hui son charme, lorsqu'on comprend quelque chose car le style est particulièrement planant, voire obscur. Mais ce n'est pas l'essentiel. Les idées de Nae Ionescu étaient surtout antisémites (pas tous ses textes, certes, mais antisémite quand même) et leur republication, même à titre de document de recherche me semble discutable !

Nu ne ridicăm pretențiile până la vremea în care Marea Neagră era un „lac molodevenesc”, dar credem că un stat cu 17 milioane de oameni își poate pune, pentru conștiința publică, problema drepturilor și îndatoririlor lui asupra celui mai scurt drum la Indii, și la isvoarele de petrol europene și asiatice (căci asta va fi situația la deschiderea canalului Rin-Dunăre).