Penguins (01/01/1980)
4.5/5   2 notes
A married couple on holiday in Venice are caught up in a sinister series of events. A lonely schoolmaster is impelled to investigate a mysterious American couple. A young woman loses her cool when she confronts her father's old friend on a lonely island. A party of British pilgrims meet strange phenomena and possible disaster in the Holy Land. A scientist abandons his scruples while trying to tap the energy of the dying mind.

Collecting five stories o... >Voir plus
Que lire après Dont look now and other storiesVoir plus
Sans doute l'un des textes les plus hypnotiques de Daphné du Maurier. Après le décès de son enfant, un homme en manque de repères s'évade loin de chez lui pour permettre au deuil de se mettre en place. Fort vite, on met les doigts dans un engrenage qui pourrait être fatal. Nicholas Roeg a tiré de ce récit un film avec Julie Christie et Donald Sutherland servi par la ville de Venise qui sert de décor. La fin du film se referme de manière inattendue et stupéfiante, prouvant que cette autrice reste un réservoir à idées pour le cinéma. Lu en anglais.