Joel Porte (Éditeur scientifique)Saundra Morris (Éditeur scientifique)
W. W. Norton (01/01/2001)
This new volume is the most comprehensive collection of Emerson's writings available in a paperback edition.
The selections include Emerson's major sermons, lectures, essays, addresses, and poems, as well as excerpts from his journals, notebooks, and correspondence.

"Contexts" addresses the topics of American Transcendentalism, philosophy, and Emerson's contemporary reception.

"Criticism" includes thirteen twentieth-century essa... >Voir plus
Que lire après Emerson's Prose and PoetryVoir plus

Videos de Ralph Waldo Emerson (8) Voir plusAjouter une vidéo
Vidéo de Ralph Waldo Emerson
Et si nous retrouvions le sens profond de la vie dans la nature ? Savez-vous qu'un philosophe américain vous propose sur le sujet un petit livre très clair ?
« La nature » de Ralph Waldo Emerson, c'est à lire en poche chez Folio.
Dans la catégorie : Textes diversVoir plus