Hans Hildenbrand (Traducteur)Jean Nithart (Collaborateur)
Fayard (19/02/2003)
3.8/5   5 notes
Maynard Solomon is that rarest of writers on classical music: a well-trained expert who is also gutsy and humane, and who knows about life. He had the courage to write in recent years about Franz Schubert's homosexuality, which, judging by the size of the polemic that ensued, some academics were still not ready to hear about. But for many readers, Solomon's masterpiece is still his 1977 biography of Beethoven, offered here in a revised second edition that is a must-... >Voir plus
Que lire après BeethovenVoir plus
Un livre conséquent sur l'oeuvre de Beethoven et sa vie. Parfois on regrette l'invasion psychologique de l'auteur, mais à d'autres moments on peut en profiter pleinement.
Ce livre rentrant dans le cadre de mes étude permet de mieux écouter l'ensemble de l'oeuvre de ce génie particulier.
Avec en plus une visite à la Beethovenhaus de Bonn, et le tour est joué!