Tate Publishing (17/11/2016)
4.5/5   1 notes
A beautifully produced near-facsimilie of Turner's sketchbook collecting Turner's skies studies. Turner's sketchbooks were private things which he kept to himself. They might live for some time in his coat pockets or travel bags, to be pulled out as need arose. In the studio, they served as memory banks for future work. Besides many watercolour studies of sky effects, the sketchbook reproduced within this unique publication also includes pencil sketches of places in... >Voir plus
Que lire après JMW Turner the skies sketchbookVoir plus
Très beau livre des ciels de Turner.
Il s'agit des ciels qu'il ne cessait de représenter dans de petits carnets qu'il avait toujours sur lui. Ils sont souvent aquarellés. Ces dessins illustrent sa fascination pour le ciel et son caractère changeant. Il les peint et peint encore sans jamais s'arrêter. Les images sont d'une grande douceur et poésie, toute en légèreté. Peu est requis pour rendre un ciel féérique qu'on l'admire de Paris ou Londres.

Je recommande ce livre à tout les amateurs de Turner et des ciels. l'introduction par David Blaynay Brown est très intéressante.

Turner's sketchbooks were private things that he kept to himself. They might live for some time in his coat pockets or travel bags, to be pulled out as the need arose. In the studio, they served as memory banks for future works. This does not necesseraly meean that he used them haphazardly, but their contents and outcomes can span years or seem disparate at first glance.