Colleen Doran (Illustrateur)
EAN : 9781506719115
Dark Horse (05/04/2022)
Another delightfully humorous and sweet fantasy graphic novel adaptation of a Neil Gaiman short story, brought to you by the Eisner, Bram Stoker, and Ringo Award-winning team of Snow, Glass, Apples Neil Gaiman and Colleen Doran!

An elderly British widow buys what turns out to be the Holy Grail from a second-hand shop setting her off on an epic visit from an ancient knight who lures her with ancient relics in hope for winning the cup.
Que lire après ChivalryVoir plus
Une vieille dame très britannique trouve, pour 40 sous, le Saint-Graal à la friperie du coin.

Elle est bien contente car c'est bien jolie sur son foyer.

Mais voilà que Galaad, le chevalier de la table ronde, vient chaque pour tenter de la convaincre.

Elle refuse les artefacts divins et magiques qu'il lui déniche, au profil de sa vie, espérant un juste marché.

72 pages. C'est bref, touchant, comique.

L'art tire son inspiration des gravures médiévales (comme sur la couverture). Ce qui est amusant comme façon de représenter l'Angleterre contemporaine.