Lonely Planet (01/10/2004)
In this second edition of best-selling Travel Photography internationally renowned travel photographer Richard l'Anson will help to capture the pictures you've always wanted.
Que lire après Travel photographyVoir plus
La photographie numérique et les téléphones numériques "intelligents" ont banalisé la pratique photographique. Internet et les réseaux sociaux permettent de diffuser les clichés à travers le monde et à de nombreuses personnes en temps réel. Finies les soirées dia.
Le guide Travel Photography de Lonely Planet entend ajouter de la qualité à la quantité en présentant des techniques de composition de l'image, de comprendre la technique afin d'améliorer le rendu de l'image. La photographie de voyage est multiple : paysages, monuments et sites, populations, ... qui demandent diverses approches et sensibilités.

The connection between photography and travel run deep. The oldest surviving image produced by a camera was made around 1826 when Joseph Nicephore Niepce photographed a street scene at Saint Loup de Varennes, in France. Arguably, this is also the oldest surviving travel photo. The photograph, taken in daylight, required an eight-hour exposure.
Patience regularly reveals itself as an absolute prerequisie for travel photography.