Pan (01/01/1976)
4.62/5   4 notes
Cornwall, 1795-1797
Although Ross Poldark - now something of a war hero - seems secure in his hard -won prosperity, a new dilemma faces him in the sudden infatuation of a young naval officer for his Word Demelza.
All four women - the four swans - whose lives touch Ross's face crisis in these years. For his wife Demelza, his old love Élisabeth, for his freine'a new wife Caroline, and for the un happy Morwenna Chynoweth, these are times of stress and con... >Voir plus
Que lire après Poldark, tome 6 : The four swansVoir plus
J'ai dévoré ce sixième tome de la saga de Winston Graham, toujours en anglais. Je n'ai pas grand chose à en dire, j'ai tout aimé, comme à chaque fois… L'image des quatre cygnes éponymes est expliquée à la fin et c'est une image touchante au centre duquel se trouve notre Ross Poldark, toujours aussi épris de justice et de liberté, parfois tiraillé par ses contradictions, ses sentiments. Déchirante l'histoire de Morwenna dont j'ai hâte de lire le dénouement dans les prochains tomes. On retrouve un peu Demelza dans ce livre, c'est chouette.
Une saga historique dans laquelle on plonge avec délices, définitivement pleine de finesse, de psychologie, et des personnages pour lesquels on ne peut que se prendre d'affection.

Tenderness is not like money: the more you give to one, the more you have for others.

No man wants his wife to be a woman that other men don't desire....But every man wants his wife to be a woman that other men don't get.

Lire un extrait