EAN : 9780062741967
Harper Collins (09/06/2020)

Note moyenne : /5 (sur 0 notes)

Pour modifier cette description, vous devez vous connecter

Que lire après Why We DriveVoir plus
These experiences of serendipity and faith feel a bit scarce in contemporary culture, and the language for articulating them seems to be fading from commun use. We have a vision of the future in which there would be little scope for such moments; the most authoritative voices in commerce and technology express a determination to eliminate contingency from life as much as possible, and replace it with machine-generated certainty. That’s what automation does, whatever else it may accomplish. Suddenly it is in the realm of mobility that this vision is being expresses. Suddenly driving is a topic that cries out for critical, humanistic inquiry.

Prelude. Without a Road, p. 3
To ride a motorcycle off-road is in no way typical of the driving that we do most of the time, and therefore perhaps an odd choice of anecdote to open a book that ranges widely over the driving experience. But the heightened feeling of exposure one has on a dirt bike recalls one to a basic truth: we are fragile, emboded beings. There is a certain risk that is inherent in moving around, by whatever means. A responsible person does everything he can to minimize this risk. Yet is risk somehow bound up with humanizing possibilities.

Prelude. Without a Road, p. 2

Videos de Matthew B. Crawford (4) Voir plusAjouter une vidéo
Vidéo de Matthew B. Crawford
Prendre de la hauteur, c'est ce que nous allons tenter de faire dans ce nouvel épisode du podcast de Dialogues.
Notre guide du jour s'appelle Arthur Lochmann. Après "La Vie Solide", son premier livre paru en 2019, il publie "Toucher le vertige". Au cours de notre échange, il sera donc question de cette sensation à la fois enivrante et attirante qu'est le vertige. Vertige comme peur du vide, bien sûr, mais aussi le vertige de l'homme confronté à la fragilité de son existence. Nous laisserons ensuite Arthur Lochmann pour marcher dans les pas de notre libraire Marion. Elle a préparé pour vous une pertinente sélection de livres autour de cette question du vertige. Et nous terminons par notre invité brestois : Serge Hardy. Un féru de (très) hauts sommets, qui nous proposera de le suivre dans sa cordée.
Retrouvez les titres évoqués ci-dessous : - Toucher le vertige, d'Arthur Lochmann (éd. Flammarion) https://www.librairiedialogues.fr/livre/18980776-toucher-le-vertige-arthur-lochmann-flammarion - L'Art de la joie, de Goliarda Sapienza (éd. le Tripode) https://www.librairiedialogues.fr/livre/9964608-l-art-de-la-joie-goliarda-sapienza-le-tripode - La Vie Solide, d'Arthur Lochmann (éd. Payot) https://www.librairiedialogues.fr/livre/18209149-la-vie-solide-la-charpente-comme-ethique-du-faire-arthur-lochmann-payot - Éloge du carburateur, de Matthew B. Crawford (éd. La Découverte) https://www.librairiedialogues.fr/livre/9137188-eloge-du-carburateur-matthew-b-crawford-la-decouverte - La Saveur du monde, de David le Breton (éd. Métailié) https://www.librairiedialogues.fr/livre/8878714-la-saveur-du-monde-david-le-breton-anne-marie-metailie - Marcher avec les dragons, de Tim Inglod (éd. Points) https://www.librairiedialogues.fr/livre/13496910-marcher-avec-les-dragons-tim-ingold-points - Ailefroide, de Jean-Marc Rochette (éd. Casterman) https://www.librairiedialogues.fr/livre/13095265-ailefroide-altitude-3954-altitude-3954-jean-marc-rochette-casterman - Les Conquérants de l'inutile, de Lionel Terray (éd. Guérin) https://www.librairiedialogues.fr/livre/11106547-les-conquerants-de-l-inutile-lionel-terray-guerin