Ultimate Fantastic Four tome 1 sur 9

Adam Kubert (Illustrateur)John Dell (Illustrateur)Danny Miki (Illustrateur)
MARVEL - US (18/07/2007)
3.58/5   6 notes
The World's Greatest Comic Magazine - and subject of the upcoming blockbuster motion picture - at long last makes its long-awaited debut in the Ultimate Marvel Universe! Witness the beginnings of the Four - Reed Richards, Johnny Storm, Susan Storm and Ben Grimm - super-hero icons for the new century! When high-school genius Reed Richards enrolls at a secret government-sponsored school for the most gifted minds in the world, he unwittingly starts himself and his frie... >Voir plus
Que lire après Ultimate Fantastic Four, tome 1 : The FantasticVoir plus
Au cinéma, on ne peut pas dire que les 4 fantastiques ont vraiment cartonné malgré deux essais de franchise. Pourtant, ces héros ont bien été remis à l'ordre du jour par Panini Comics dans une nouvelle collection qui respectent des goûts plus actuels. On aura droit aux origines et à la première aventures des quatre fantastiques dans un nouvel univers.

J'ai bien aimé le dessin qui est assez colorié et plutôt expressif avec des cases bien vivantes. C'est un vrai comics dans la plus pure tradition. On appréciera certains dialogues comme ceux entre la torche ou la chose. Cependant, c'est toujours aussi kitch ce qui explique que cela ne marche pas à tous les coups.

critiques presse (1)
ActuaBD
13 novembre 2014
C’est un album agréable qui remplit complètement sa fonction : moderniser son propos et sa forme pour séduire un nouveau lectorat biberonné aux images léchées, aux portables et aux réseaux sociaux.
REED's DAD : - Hey !! Hey ! You do this ? Why am I asking ? 'Course you do this ! What I tell you about pulling apart the phone ?
REED : - That's not a phone.
REED's DAD : - I know it's not a phone !!
REED's MOM : - Gary...
REED's DAD : - I don't want you pulling apart the stuff in this house !! This is the last time I'm going to tell you. Now I can't - I can't - What was this ?
REED : - It's the blender.
BEN GRIMM (young but already big) :
- You're going to send candy bars to another dimension ?
REED :
- You know what ? Maybe not candy. Because, really, I haven't worked out that level of calculation. Who knows what happens when you send a - a nougat cluster or chocolate into a negative dimension. I could be sending a bomb for all I know... or poison.
BEN GRIMM :
- Sure...
Il n'y a pas plus aveugle que celui qui se nourrit de ses illusions.